Huippukaluste.fi > Toimitusehdot

Toimitusehdot

Tilaaminen

Tilaamisen yhteydessä asiakas sitoutuu noudattamaan aina sen hetkisiä tilaus- ja toimitusehtoja. Anna tilauksen yhteydessä kaikki pyydetyt tiedot, jotta voimme varmistaa toimituksen mahdollisimman sujuvan etenemisen sinulle.

Verkkokauppaan jätetty tilaus on sitova. Mikäli tuotteen toimitukseen liittyy jotain tekijöitä, jotka muuttuvat sovitusta, kuten toimitusaika, tuotteen ominaisuudet tai muu vastaava tekijä, ilmoittaa huippukaluste näistä asiakkaalle, jotta voidaan varmistaa molemminpuolinen tyytyväisyys toimitukseen.

Toimittaja vastuu rajoittuu toimitettujen tuotteiden osalta kaupan purkamiseen ja maksettujen tuotteiden kauppahinnan palauttamiseen. Huippukalusteella on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Verkkokaupassamme myytävät tuotteet valmistetaan pääsääntöisesti Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Tarkempia tietoja voi tarvittessa kysyä asiakaspalvelustamme

Toimitus

Toimitamme tuotteitamme Suomen alueelle kiinteään 20€ toimitushintaan per tilaus kotipihaan toimitettuna. Tilauksessa voi olla kuinka paljon tahansa huonekaluja mutta toimituskulu on kiinteä 20€. Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle. Pienemmille tuotteilla voit valita myös noudon postista tai matkahuollolta. Tällöin toimituskulu määräytyy tuotteen painon mukaan. Tuotteen kokonaishinnan toimituskuluineen näette lisäämällä tuotteen ostoskoriin. Suomen ulkopuolelle toimitettaessa sovimme toimitusmaksun asiakkaan kanssa tilauskohtaisesti. 20€ toimitusmaksu koskee kalusteita. Huvimajat, kodat, ladot ja kotien varustuspaketit ja muut rakennukset toimitetaan lisärahdilla joka lisätään toimituskuluihin. Rakennusten mahdolliset lisärahdit näkyvät tuotteen lisätietoja kohdassa. Rakennuksia vastaanottaessa asiakkaalla tulee olla valmiuden purkaa tuote kuljetusautosta. Esimerkiksi tynnyrisaunat toimitetaan valmiiksi kasattuina.

Rahdinkuljettaja ilmoittaa tuotteen saapumisesta asiakkaalle asiakkaan tilauksessa antamaan puhelinnumeroon. Tuotetta ei tarvitse vastaanottaa rahdinkuljettajan ilmoittamana aikana, vaan tuotteelle voi sopia kuljettajan kanssa ajan, joka on sopii myös kuljettajan aikatauluun. Toimituksen voi sopia myös eripäivälle. Tällöin tuotetta säilytetään lähimmässä terminaalissa siihen saakka kun toimitus voi tapahtua. Yli viikonmittaisesta säilytyksestä terminaalissa kuitenkin veloitetaan erikseen. Huomioon otettavaa on että pienemmille paikkakunnille tuotteiden toimitukset eivät välttämättä toteudu jokapäivä, vaan toimitus voi olla tiettynä viikonpäivänä paikkakunnasta riippuen. Tuotteet toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 8-16 välisenä aikana. Tilausta tehdessä voi lisätietojakohtaan ilmoittaa mikäli vastaanottaja haluaa toimituksen tapahtuvan tietyllä viikolla. Tällöin laitamme tuotteen matkaan vasta sitten kun toimitus on ajankohtainen. Näin asiakas voi tilata tuotteen etukäteen ja varmistaa että tuotetta on varmasti saatavilla haluttuna toimitusajankohtana. Tällöin tuotetta säilytetään varastossamme, eikä erillistä veloitusta terminaalissa säilytyksestä tule.

Suuremmat kalusteet kuten painavat lipastot, senkit, ruokaryhmät, sängyt ja sohvat toimitetaan asiakkaalle kotipihaan lavalla toimitettuna, niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua 20€ toimitusmaksulla. Mikäli asiakas haluaa painavalle tuotteelle tai kalustelähetykselle huoneistoon saakka kuljetuksen, tulee ostoskorissa tilausta tehdessä valita nämä valinnaiset maksulliset lisäpalvelut tilaukseen. Huoneistoon saakka kuljetuksesta veloitetaan 60€ lisäveloitus. Mikäli tilattu tuote on suuri, eikä vastaanottaja auta tuotteen sisäänkannossa, on lisäveloitus sisäänkannosta+apumiehestä 120€. Normaalit kevyemmät yhdenhenkilön kannettavat lähetykset kuitenkin toimitetaan kotiovelle saakka, mikäli nämä ovat matkahuollon tai postin kuljetettavissa 20€ toimituskululla.

Toimitusaika

Tehdastilattavissa huonekaluissa on yleensä maininta tuotekuvauksen kohdassa, jossa selkeästi kerrotaan arvio tuotteen toimitusajasta. Mikäli toimitusaikaa ei ole mainittu, löytyy kyseinen tuote yleensä heti varastosta, joka tarkoittaa toimitusajan olevan 2-14 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole heti varastossa, on tuotteen arvioitu saatavuuspäivä ilmoitettu lisätietoja kohdassa tuotekoodin alapuolella. Saatavuus on ilmoitettu päivinä joiden kuluttua tuoteen on arvoitu saapuvan varastoon

Mikäli toimituksissa tapahtuu oleellista viivästymistä, ilmoitamme siitä tilaajalle ensitilassa. Joillakin kalustesarjoilla voi olla kuukausien toimitusaika, mikäli tuotteen kysyntä on ylittänyt tarjonnan. Heti varastosta löytyvät tuotteet lähetämme asiakkaalle mahdollisimman pian maksettaessa laskulla, osamaksulla, joustorahalla tai pankkipainikkeilla. Ennakkolaskulla maksettaessa lähetämme tavarat vasta kun asiakkaan maksusuoritus näkyy järjestelmässämme. Jotkin tuotteet voivat olla loppuunmyytyjä ja tieto tästä ei aina päivity reaaliajassa verkkokauppaamme. Mikäli tilaus on tehty ja tuote maksettu etukäteen pankkipainikkeilla, huippukaluste ilmoittaa ja peruuttaa jo maksetun kauppasumman asiakkaalle mahdollisimman pian. Tilauksenteon jälkeen tilaajalle saapuu hänen antamaansa sähköpostiosoitteeseen tunnukset tilausseurantaan. Tilausseurantaan päivitetään toimitusaikatietoja kun tilaus on käsitelty.

Hinnat

Sivuillamme näkyvät hinnat sisältävät 24% arvonlisäveron. Mikäli hinnat muuttuvat tuotteen oston ja toimituksen välillä, toimitamme tuotteet ostohetkeen perustuvalla hinnalla lisättynä toimituskuluilla. Ennakkolaskulla maksettaessa laskutuslisää ei peritä. Huvimajat, kodat, ladot, varastot ja kotien varustuspaketit ja muut rakennukset toimitetaan lisärahdilla joka lisätään toimituskuluihin. Rakennusten mahdolliset lisärahdit näkyvät tuotteen lisätietoja kohdassa. Mikäli mainintaa lisärahdista ei ole, ei sitä myöskään peritä.

Takuu

Tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen kuuden kuukauden takuu ellei pidemmästä takuuajasta ole mainittu tuotteen kuvauksessa. Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa takuuaikana tulee asiakkaan olla yhteydessä huippukalusteen asiakaspalveluun. Huippukaluste vastaa korvaavan tuotteen/varaosan lähetyksestä asiakkaalle. Mikäli tuote on lähetettävä vian vuoksi korjattavaksi tulee se palauttaa huippukalusteelle antamiemme ohjeiden mukaisesti. Asiakas on velvollinen pakkaamaan korjaukseen lähetettävän tuotteen huolellisesti. Asiakas vastaa paketoinnista ja pakkausmateriaaleista. Asiakkaan tulee toimittaa omakustanteisesti tuote huippukalusteen määräämään paikkaan, esimerkiksi matkahuoltoon. Huippukaluste maksaa rahdin varsinaisesta kuljetuksesta. Huippukaluste ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vauriosta ja vioista, eikä asiakkaan virheellisestä tai huolimattomasta kalusteen kasaamisesta. Tuotteen normaali kuluminen ei kuulu takuunpiiriin, esimerkiksi jousiston kuluminen sängyissä, maalipinnan / lakkapinnan kuluminen tai naarmuuntuminen huonekaluissa. Myöskin sohvan pehmusteiden painuminen käytössä on normaalia, eikä kuulu takuun piiriin. Myöskin puukalusteilla on kosteuden ja lämpötilavaihtelevuuden vuoksi ominaista vääntyily ja eläminen, näissä tuotteissa takuuasiat käsitellään aika tapauskohtaisesti, ottaen huomioon siihen liittyvät olosuhteet.

Maksutavat

Maksutapoina verkkokauppaamme käy Ennakkolasku, Lasku 14 päivää maksuaikaa, Osamaksu, sekä Checkout pankkipainikkeet. Lasku 14-päivää ja osamaksu vaihtoehdon tarjoaa Klarna. Checkout pankkipainikkeilla maksettaessa asiakkaan tunnistaminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Checkout pankkipainikkeiden alta löytyy mm. Joustoraha- Collector ja Everyday lasku ja osamaksu palvelut. Joustorahalla maksettaessa luottoraja on 1000 euroa, Everyday- ja Collector laskulla / osamaksulla maksettaessa luottoraja on 2000 euroa.

Ennakkolaskulla maksettaessa lähetämme tilauksen tekemisen jälkeen PDF-muotoisen laskun asiakkaan sähköpostiin. Lasku lähetetään arkipäivisin, joten esimerkiksi viikonloppuina tai iltaisin tehdyistä tilauksista asiakas saa ennakkolaskun sähköpostiinsa yleensä seuraavana arkipäivänä. Ennakkolasku- maksutavalla maksettaessa toimitusaika on pidempi kuin muilla maksutavoilla, koska maksun siirtymisessä kestää noin 2-3 pankkipäivää.

Lasku 14-päivää maksuaikaa vaihtoehdolla maksettaessa perimme toimituskulujen lisäksi laskutuslisän 8,9€. Tällöin tuote toimitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian ja lasku lähetetään postilla tai tuotteen mukana, kuitenkin vasta silloin kun tuotekin toimitetaan.

Osamaksu vaihtoehdolla maksettaessa tuote toimitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian ja osamaksuerä lähetetään kuukausittain asiakkaalle. Tällöin tuote toimitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian ja osamaksuerä lähetetään kuukausittain asiakkaalle.

Checkout-pankkipainikkeet vaihtoehdolla maksettaessa asiakas voi maksaa tuotteen heti pankkipainikkeilla omasta verkkopankistaan tai useilla eri lasku- tai osamaksuvaihtoehdoilla nopeasti ja turvallisesti. Checkout-pankkipainikkeet maksutapavaihtoehdoilla maksettaessa asiakkaan tunnistaminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Osa lasku maksutavan tarjoajista perii laskutusmaksun, osalla palvelu on veloitukseton. Veloitus hinnat tilaaja näkee maksutapavan valittua.

Sveapay maksuvaihtoehdot

Lasku sekä pinssit
Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi
Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Osamaksu sekä pinssit
Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Osamaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi

Kauppamme tarkistaa asiakkaan luottokelpoisuuden ja vertaa annettuja osoitetietoja väestörekisterikeskuksen tietoihin maksettaessa laskulla 14-päivää tai osamaksulla vaihtoehdoilla. Mikäli luottopäätöstä ei hyväksytä voitte olla yhteydessä luotonmyöntäjään Klarnaan tai vaihtoehtoisesti laittaa postia meille, asiakaspalvelu@huippukaluste.fi. Voimme halutessanne tehdä tilauksen myös siten että osa maksetaan ennakkolaksulla ja loppuosa osamaksulla, jos luottopäätöstä kokokauppasummalle ei myönnetä.

Klarna

Klarnan Tilin ehdot

Klarnan Laskuehdot

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Checkout maksunvälityspalvelulla voit valita useita eri lasku- ja osamaksuvaihtoehtoja

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa! Maksut luottokorteilla

Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Huippukaluste.fi toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokunnan korteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.


Reklamaatiot

Mikäli tuotteessa on jotain vikaa, tai se ei mielestäsi vastaa tilaustasi, ota yhteyttä mahdollisimman nopeasti meihin asian korjaamiseksi. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa toimituksen kunto ja oikeellisuus sen saapuessa. Mahdollisista laatu- tai kuljetusvauriosta ei ole mahdollista myöhemmässä vaihdeessa reklamoida, jos niitä ei ole tehty heti tuoteen vastaanoton jälkeen. Mikäli tuote on viallinen vaihdetaan se uuteen tai korjataan tarpeen mukaan. Mikäli huippukaluste katsoo viallisen tuotteen olevat korjauskelpoinen tulee asiakkaan pakata tuote alkuperäiseen pakkaukseensa ennen korjaukseen lähetystä. Tuotetta vastaanotettaessa tulee rahtikirjaan aina laittaa maininta mahdollista kuljetusvauriosta ennen rahtikirjan allekirjoitusta, mikäli paketti vaikuttaa vaurioituneella. Mikäli tuote on kuljetusvaurioitunut tai viallinen ei huippukaluste ole vastuussa tuotteen vaihdon mahdollisesti aiheuttamasta lisätoimitusajasta tai mielipahasta. Huippukaluste vastaa kuljetusvaurioituneen tuotteen, sekä korvaavantuotteen rahdista. Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista. Jos lähetyksestä puuttuu mahdollisesti osia, tai kokoamiseen tarvittivia heloja, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä huippukalusteelle joko puhelimitse- tai sähköpostitse. Tällöin huippukaluste toimittaa asiakkaalle mahdollisesti puuttuvat tai vialliset osat. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan itse ostamista heloista tai osista. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. (www.kuluttajariita.fi)

Palautusoikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on asiakkaalla oikeus perua tilauksensa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote palautetaan samassa kunnossa, kuin se saataessa oli (käyttämättömänä myyntikunnossa). Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi). Asiakkaalle palautetaan kauppasumma 100%, eli myös toimituskulut palautetaan, kun lähetys on vastaanotettu ja tarkistettu Kajaanissa. Toimituskuluja ei palauteta jos ainoastaan osa tilauksen tuotteista palautetaan. Huippukaluste lähettää asiakkaalle tarvittavat ohjeet palautusta varten. Tuote on palautettava alkuperäispakkauksessaan. Asiakas vastaa tuotteen toimittamisesta ja siitä mahdollisesti asiakkaalle aiheutuvista kuluista Huippukalusteen määräämään paikkaan esimerkiksi postiin tai matkahuoltoon. Suuret tuotteet, esimerkiksi sohvakalustot joita ei ole mahdollista mittojensa tai kokonsa vuoksi palauttaa matkahuollon tai postin välityksellä, noudetaan yleensä asiakkaan kotipihasta. Palautusoikeus ei koske mittatilaustöinä tehtyjä vaatekaappeja tai muita erikoisvalmistettuja kalusteita. Palautusoikeus koskee ainostaan huonekaluja ja pientavaraa. Rakennuksilla ja kylpytynnyreillä ei ole maksutonta palautusoikeutta suuren kokonsa vuoksi, koska ne vaativat erikoiskuljetuksen. Tuote palautukset tehdään aina Kajaaniin. Mikäli tuotteen palautusta ei tehdä ohjeidemme mukaisesti, tuotteen kauppasummaa ja hintaa ei palauteta asiakkaalle. Tälläisissä tapauksissa tuote lähetetään asiakkaalle takaisin, jolloin tilaaja maksaa myös lähetyskulut uudelleen lähetyksestä.

Asiakastiedot

Kaupanteon yhteydessä antamasi tiedoja käytetään vain tilauksien lähettämiseen. Emme luovuta näitä tietoja ulkopuolisille.

Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai laitteen virheellisen kunnon tai toimimattomuuden aiheuttamista välillisistä kustannuksista. Pyrimme palvelemaan asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja hyvin. Virheiden tai erehdysten korjaamiseksi on aina paras tapa informoida meitä mahdollisimman nopeasti asian korjaamiseksi.

Asiakkaan tehdessä tilauksen huippukalusteelle hyväksyy hän nämä toimitusehdot.

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin kello 9-16 numerossa 050-5680517

Kaluste-Valiot Oy, Takojankatu 18, 87400 Kajaani
puh. 050-5680517, fax 08-630781
sähköpostiosoite asiakaspalvelu@huippukaluste.fi