Toimitusehdot

Tilaaminen

Tilaamisen yhteydessä asiakas sitoutuu noudattamaan aina sen hetkisiä tilaus- ja toimitusehtoja. Anna tilauksen yhteydessä kaikki pyydetyt tiedot, jotta voimme varmistaa toimituksen mahdollisimman sujuvan etenemisen sinulle.

Verkkokauppaan jätetty tilaus on sitova. Mikäli tuotteen toimitukseen liittyy jotain tekijöitä, jotka muuttuvat sovitusta, kuten toimitusaika, tuotteen ominaisuudet tai muu vastaava tekijä, ilmoittaa huippukaluste näistä asiakkaalle, jotta voidaan varmistaa molemminpuolinen tyytyväisyys toimitukseen.

Toimittaja vastuu rajoittuu toimitettujen tuotteiden osalta kaupan purkamiseen ja maksettujen tuotteiden kauppahinnan palauttamiseen. Huippukalusteella on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Verkkokaupassamme myytävät tuotteet valmistetaan pääsääntöisesti Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Tarkempia tietoja voi tarvittessa kysyä asiakaspalvelustamme. Suurin osa myytävistä tuotteistamme löytyy heti toimitukseen Kajaaniin varastolta, jolla taataan nopea ja sujuva toimitus.

Toimitusmaksu

Toimituskulu halutulle tuotteelle näkyy ostoskorista postinumeron syötön jälkeen. Pääsääntöisesti paketit joiden mitat ovat alle 100x60x60cm ja paino alle 25kg toimitetaan automaattisesti vastaanottajan kotiovelle. Tätä isommat tai painavammat lähetykset toimitetaan tilaajan kotipihaan niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua, ellei tilaukselle ole valittuna huoneistoon kantoa. Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle. Pienemmille tuotteilla voit valita myös noudon postista tai matkahuollosta. Huomioithan että lähipisteeseen toimitettaessa paketin mitoilla on rajoituksia. Voimassa olevat rajoituksen näette sivuilta www.posti.fi tai www.matkahuolto.fi. Rakennuksia vastaanottaessa asiakkaalla tulee olla valmiudet purkaa tuote kuljetusautosta, ellei tuotteelle ole erikseen valittavissa hiab- purkua. Pienemmät rakennukset on mahdollista purkaa kuljetusautosta perälautapurkuna. Lisätietoa saat asiakaspalvelustamme.

Esimerkkejä toimituskuluista:
Pienet paketit postiin: 10euroa
Pienet paketit matkahuoltoon alkaen 9euroa
Kotipihaan toimitus: alkaen 30euroa
Toimitus huoneistoon kannettuna: alkaen 95euroa
Toimitus huoneistoon kannettuna ja vanhan tuotteen kuljetus kierrätykseen: alkaen 250euroa

Tilauksen vastaanottaminen

Tarkasta lähetyksen kunto välittömästi yhdessä kuljettajan kanssa. Mikäli pakkauksessa on vauriota, kuvatkaa vaurio selvästi rahdinkuljettajan kanssa kuljetusyhtiön järjestelmään. Kuljetusliike ja Huippukaluste eivät vastaa vahingoista joita ei ole kirjattu ylös kuljetusyhtiön järjestelmään. Mikäli kuljetusvaurio on ns. piilevä jota ei voi havaita purkamatta pakkausta, asiasta on ilmoitettava
kuljetusliikkeelle, sekä huippukalusteelle 5 vrk:n kuluessa tuotteen saapumisesta

Rahdinkuljettaja ilmoittaa tuotteen saapumisesta asiakkaalle asiakkaan tilauksessa antamaan puhelinnumeroon. Tuotetta ei tarvitse vastaanottaa rahdinkuljettajan ilmoittamana aikana, vaan tuotteelle voi sopia kuljettajan kanssa ajan, jonka on sovittava myös kuljettajan aikatauluun. Mikäli kyseessä on yritystilaus, toimitetaan tuote ilman ennakkoilmoitusta, ellei sitä ole erikseen pyydetty. Toimituksen voi sopia myös eripäivälle. Tällöin tuotetta säilytetään lähimmässä terminaalissa siihen saakka kun toimitus voi tapahtua. Yli viikonmittaisesta säilytyksestä terminaalissa kuitenkin veloitetaan erikseen. Huomioon otettavaa on että pienemmille paikkakunnille tuotteiden toimitukset eivät välttämättä toteudu jokapäivä, vaan toimitus voi olla tiettynä viikonpäivänä paikkakunnasta riippuen. Tuotteet toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 8-16 välisenä aikana. Mikäli vastaanottaja on yritys, toimitetaan tuote suoraan yritykseen ilman erillistä yhteydenottoa. Mikäli haluatte soiton ennen toimitusta yritystilauksissa, tulee tästä laittaa maininta lisätietoihin tilausta tehtäessä. Tilausta tehdessä voi lisätietojakohtaan ilmoittaa mikäli vastaanottaja haluaa toimituksen tapahtuvan tietyllä viikolla. Tällöin laitamme tuotteen matkaan vasta sitten kun toimitus on ajankohtainen. Näin asiakas voi tilata tuotteen etukäteen ja varmistaa että tuotetta on varmasti saatavilla haluttuna toimitusajankohtana. Tällöin tuotetta säilytetään varastossamme, eikä erillistä veloitusta terminaalissa säilytyksestä tule. Huomiotavaa: Kuljetusyhtiö voi myös toimittaa tuoteen ilman erillistä ilmoitusta vastaanottajalle mikäli jakoauto on alueellasi liikkeellä. Mikäli vastaanottopaikassa ei ole ketään paikalla, palautuu tuote tällöin terminaaliin toimitusajan sopimista varten.

Suuremmat kalusteet kuten painavat lipastot, senkit, ruokaryhmät, sängyt ja sohvat toimitetaan asiakkaalle kotipihaan lavalla toimitettuna, niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Huoneistoon kannon tuotteelle voi ostoskorista ostaa tarvittaessa erikseen. Tilaajan on otettava huomioon tiekohtaisen painorajoitukset. Mikäli toimitusosoite ei ole kuorma-autotie kelpoisessa osoitteessa, toimitetaan lähetys niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Vastaanottaja huolehtii tällöin tavaralähetyksen perille toimittamisesta. Tilauksen vastaanottajan on myös huolehdittava tarvittavista ilmoituksista rahdin kuljettajalle mikäli toimituspaikka on sellainen ettei sinne ole mahdollista kuorma-autolla saapua. Huippukaluste, tai kuljetusyhtiö ei ole vastuussa mahdollisista tiehen yms. kohdistuneista painaumista mitä kuljetuskalusto voi aiheuttaa. Mikäli asiakas haluaa painavalle tuotteelle tai kalustelähetykselle huoneistoon saakka kuljetuksen, tulee ostoskorissa tilausta tehdessä valita nämä valinnaiset maksulliset lisäpalvelut tilaukseen. Huoneistoon saakka kuljetuksesta veloitetaan ostokorissa ilmoitettu lisäveloitus. Huoneistoonkantopalvelulla voi olla rajoituksia tietyille paikkakunnille. Jos palvelua ei ole saatavilla paikkakunnallesi, on huippukalusteella oikeus poistaa palvelu käytästö ja hyvittää asiakkaalle palvelusta maksettu hinta. Normaalit kevyemmät yhdenhenkilön kannettavat lähetykset (pakkauksen mitat noin 100x60x60cm / max 25kg) kuitenkin toimitetaan kotiovelle saakka, mikäli nämä ovat matkahuollon tai postin kuljetettavissa. Tuotteemme pakataan pahviin / muoviin tuotteesta riippuen. Suuret ja painavat tuotteet pakataan lisäksi trukkilavalla. Pakkausmateriaalien, mukaanlukien trukkilavojen ja niiden suojaamiseen käytettyjen materiaalien hävittämisestä vastaa tilaaja, ei lähettäjä eikä kuljetusyhtiö. Lisätietoa halutun tuotteen tarkemmasta toimituksesta saat asiakaspalvelustamme.

Toimitusaika

Mikäli tuotekuvauksessa on kerrottu tuotetta löytyvän heti varastosta tai toimitusajan on kerrottu olevan 7-päivää, löytyy tuote yleensä heti toimitukseen Kajaanin varastoltamme. Tällöin tilaus lähetetään mahdollisimman nopeasti kun tilaus on käsitelty. Jos tuotteen toimitusaika on kerrottu olevan yli 7-päivää, tarkoittaa tämä sitä että tuote menee tilaukseen. Tilattavien tuotteiden ilmoitetut toimitusajat ovat aina arvioita ja niihin voi tulla muutoksia. Huomioon otettavaa on myös esimerkiksi kesäaika, sekä joulu, jolloin tehtaat ja tavantoimittajat ovat yleisesti lomalla ja lomat pidentävät tilattavien tuotteiden toimitusaikaa. Eli jos tuotteen toimitusajan on ilmoitettu olevan yli 7-päivää, on kyse tilaustuotteesta. Mikäli ostoskorissa on useita eri tuotteita, toimitetaan tuotteet asiakkaalle pisimmän toimitusajan omaanvan tuotteen mukaisesti, ellei muusta ole sovittu. Mikäli tuote on loppu varastosta, ei tuotetta voi verkkokaupasta ostaa tai tuotteelle on kerrottu saatavuuspäivä, jolloin arvioimme tuotetta saapuvat lisää varastoon. Imoitetut toimitusajat ovat aina arvioita ja toimitus voi tapahtua arviota aikaisemmin tai arviota myöhemmin.

Mikäli toimituksissa tapahtuu oleellista viivästymistä, ilmoitamme siitä tilaajalle ensitilassa. Joillakin kalustesarjoilla voi olla kuukausien toimitusaika, mikäli tuotteen kysyntä on ylittänyt tarjonnan. Jotkin tuotteet voivat olla loppuunmyytyjä ja tieto tästä ei aina päivity reaaliajassa verkkokauppaamme. Mikäli tilaus on tehty ja tuote maksettu etukäteen pankkipainikkeilla, huippukaluste ilmoittaa ja peruuttaa jo maksetun kauppasumman asiakkaalle mahdollisimman pian. Tilauksenteon jälkeen tilaajalle saapuu hänen antamaansa sähköpostiosoitteeseen tunnukset tilausvahvistus. Kun tilaus on lähetetty, saa asiakas sähköpostiinsa kuljetusyhtiön lähetystunnuksen.

Kun tilaus on lähetetty ja vastaanottaja on saanut sähköpostiin kuljetusyhtiön lähetystunnuksen, on lähetys perillä yleensä 1-7 arkipäivässä lähetyspäivästä. Jos toimituksessa on syystä tai toisesta viivästyksiä kannattaa tästä olla yhteydessä suoraan kuljetusyhtiöön (posti, shenker, matkahuolto, kaukokiito) tai huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi) jotta voidaan selvittää miksi lähetystä ei ole saatu jaettua vastaanottajalle. Mikäli toimitus viivästyy kuljetusyhtiön logistiikasta, ruuhkasta, paketin katoamisesta tms. johtuen ei huippukaluste ole korvausvelvollinen asiakkaalle tästä mahdollisesti aihetuneesta vaivasta tai mielipahasta. Huippukaluste on velvollinen hyvittämään tuotteen hinnan toimituskuluineen asiakkaalle, tai lähettämään korvaavan tuotteen, mikäli kuljetusyhtiö ei pysty paikantamaan lähetystä kohtuullisessa ajasta (30päivää) siitä kun tilaaja on ilmoittanut lähetyksen viivästyneen. Jos tilauksen maksutapana on käytetty ennakkomaksua tai b2b laskua, lasketaan toimitusaika siitä hetkestä kun ennakkomaksun suoritus näkyy tilillämme.

Hinnat

Sivuillamme näkyvät hinnat sisältävät 24% arvonlisäveron. Mikäli hinnat muuttuvat tuotteen oston ja toimituksen välillä, toimitamme tuotteet ostohetkeen perustuvalla hinnalla lisättynä toimituskuluilla.

Takuu

Tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 12- kuukauden takuu ellei pidemmästä takuuajasta ole mainittu tuotteen kuvauksessa. Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa takuuaikana tulee asiakkaan olla yhteydessä huippukalusteen asiakaspalveluun. Asiakas on velvollinen toimittamaan tarvittavat kuva/videomateriaalin sähköpostiimme tarvittavaa takuu analysointia varten. Huippukaluste vastaa korvaavan tuotteen/varaosan lähetyksestä asiakkaalle. Mikäli tuote on lähetettävä vian vuoksi korjattavaksi tulee se palauttaa huippukalusteelle antamiemme ohjeiden mukaisesti. Asiakas on velvollinen pakkaamaan korjaukseen lähetettävän tuotteen huolellisesti. Asiakas vastaa paketoinnista ja pakkausmateriaaleista. Asiakkaan tulee toimittaa omakustanteisesti tuote huippukalusteen määräämään paikkaan, (posti tai matkahuolto) mikäli tuote on mittojensa puolesta palautettavasissa postin tai matkahuollon välityksellä. Suuremmat tuotteen noudetaan asiakkaan kotipihasta. Huippukaluste maksaa rahdin varsinaisesta kuljetuksesta. Huippukaluste ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vauriosta ja vioista, eikä asiakkaan virheellisestä tai huolimattomasta kalusteen kasaamisesta. Tuotteen normaali kuluminen ei kuulu takuunpiiriin, esimerkiksi jousiston kuluminen sängyissä, maalipinnan / lakkapinnan kuluminen tai naarmuuntuminen huonekaluissa. Myöskin sohvan pehmusteiden painuminen käytössä on normaalia, eikä kuulu takuun piiriin. Uv-säteilyn aiheuttamat värimuutokset kalusteiden pinnoilla eivät kuulu takuunpiiriin. Myöskin puukalusteilla on kosteuden ja lämpötilavaihtelevuuden vuoksi ominaista vääntyily ja eläminen, näissä tuotteissa takuuasiat käsitellään aika tapauskohtaisesti, ottaen huomioon siihen liittyvät olosuhteet. Huonekalujen puhdistukseen ei saa käyttää voimakkaita tai hankaavia puhdistusaineita, ne voivat vahingoittaa tuotteen pintaa. Lue aina puhdistusainevalmistajan suositukset ennen käyttöä, tai käytä tuotetta ensin näkymättömään kohtaan. Tuotteen virheellinen hoito ei kuulu takuunpiiriin. Mikäli tuote vaihdetaan takuuaikana uuteen, korjataan tai vaihdetaan vastaavaan tuotteeseen, tuotteen takuuaika ei ala alusta, vaan takuu on voimassa alkuperäisen tilauskuitin mukaisesta päivästä.

Maksutavat

Maksutapoina verkkokauppaamme käy Lasku 30 päivää maksuaikaa, Osamaksu, sekä Paytrail pankkipainikkeet. Lasku 30-päivää ja osamaksu vaihtoehdon tarjoaa Klarna. Paytrail pankkipainikkeilla maksettaessa asiakkaan tunnistaminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Paytrail pankkipainikkeiden alta löytyy mm. Jousto- Walley ja Everyday lasku ja osamaksu palvelut.

Klarna payments maksuaikaa vaihtoehdolla maksettaessa tuote toimitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian Klarnalla maksetta voit valita lasku- tai osamaksuvaihtoehdon. Klarnalla maksettaessa toimitus voidaan tehdä ainoastaan tilauksessa annettuun laskutusosoitteeseen.

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 30 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä .
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä .
  • [PLEASE ADJUST ABOVE AND BELOW IN ACCORDANCE WITH THE PAYMENT METHODS USED]

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä . Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Paytrail-pankkipainikkeet vaihtoehdolla maksettaessa asiakas voi maksaa tuotteen heti pankkipainikkeilla omasta verkkopankistaan tai useilla eri lasku- tai osamaksuvaihtoehdoilla nopeasti ja turvallisesti. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Katso toimitusehtojen kieliversiot »

Valittuasi maksutavan vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Paytrail Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa! Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Huippukaluste.fi toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet.

Yrityslaskutus: Yritystilauksissa tilaus voidaan laskuttaa ennakkomaksuna joko sähköisesti-tai pdf-laskulla. Tätä maksutapaa käytettäessä, voi halutut tuotteet tilata suoraan sähköpostin välityksellä osoitteesta asiakaspalvelu@huippukaluste.fi

Reklamaatiot

Mikäli tuotteessa on jotain vikaa, tai se ei mielestäsi vastaa tilaustasi, ota yhteyttä mahdollisimman nopeasti meihin asian korjaamiseksi. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa toimituksen / tuotteen kunto ja oikeellisuus sen saapuessa ja kirjata kuljettajan kanssa mahdolliset paketeissa olevat rikot/vauriot ylös kuljetysyhtiön järjestelmään. Mikäli kyseessä on piilevä vaurio jota ei ole mahdollista havaita ilman paketin aukaisua, tulee vauriosta ilmoittaa kuljetusyhtiölle ja huippukalusteelle viidenpäivän (5-pv) sisällä vastaanotosta. Kuljetusyhtiö tai huippukaluste ei vastaa vauriosta jota ei ole kirjattu kuljetusyhtiölle tai ilmoittettu vauriosta 5-päivän sisällä vastaanotosta. Vauriotilanteessa ota kuva tuotteesta, vauriokohdasta ja kuljetuslaatikosta ja välitä ne meille sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@huippukaluste.fi. Mikäli tuote on viallinen vaihdetaan se uuteen tai korjataan tarpeen mukaan/lähetetään viallisen osan tilalle uusiosa. Mikäli huippukaluste katsoo viallisen tuotteen olevat korjauskelpoinen tulee asiakkaan pakata tuote alkuperäiseen pakkaukseensa ennen korjaukseen lähetystä. Mikäli tuote on kuljetusvaurioitunut tai viallinen ei huippukaluste ole vastuussa tuotteen vaihdon mahdollisesti aiheuttamasta lisätoimitusajasta tai mielipahasta. Huippukaluste vastaa kuljetusvaurioituneen tuotteen, sekä korvaavantuotteen rahdista. Asiakas vastaa tuotteen/varaosan toimituksesta esim postin toimipisteeseen. Suuremmat paketit noudetaan rahtilähetyksenä asiakkaalta korjausta varten tilauksessa annetusta toimitusosoitteesta (nouto esim. kerrostalon pihakerroksesta). Asiakkaalla tulee olla tuotteen pakkausmateriaali tallessa mahdollista palautusta varten. Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista. Jos lähetyksestä puuttuu mahdollisesti osia, tai kokoamiseen tarvittavia heloja, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä huippukalusteelle joko puhelimitse- tai sähköpostitse. Tällöin huippukaluste toimittaa asiakkaalle mahdollisesti puuttuvat tai vialliset osat, joko tilauksessa annettuun toimitusosoitteeseen tai matkahuollon/postin toimipisteeseen sopimuksen mukaan. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan itse ostamista heloista tai osista. Huomioon otettavaa on myös että huonekalujen näkymättömät pinnat ovat viimeistelemättömiä, eivätkä ole aihe reklamaatioon (pöytien alapinnat, sohvien pohjat, laatikoiden sisäpinnat, tuolien pohjat yms). Otathan huomioon että itsekoottaville huonekaluille tarvittavat työkalut tulee löytyä tilaajalta, eli työkalut (esim. meisselit) eivät kuulu tuotteiden toimitussisältöön, eivätkä näinollen ole aihe reklamaatiolle. Huomioon otettavaa on että huonekalujen jalkojen-, laatikoiden-, ovien yms. säätäminen jää asiakkaalle myös valmiiksi kootuissa huonekaluissa ja tämä työ kuuluu lähes poikkeuksetta jokaiseen huonekaluun käyttöönoton yhteydessä, eli käyttöönoton yhteydessä tehtävä normaali säätötyö ei ole aihe reklamaatiolle. Kannattaa ottaa myös huomioon että uuden kalusteen pinnasta voi lähteä voimakasta hajua uutena, koska tuote ei pääse tuulettumaan kuljetuslaatikossa. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. (www.kuluttajariita.fi)

Palautusoikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on asiakkaalla oikeus palauttaa tilauksensa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote palautetaan samassa kunnossa, kuin se saataessa oli (käyttämättömänä ja myyntikunnossa). Mikäli asiakas laiminlyö tuotteen paketoinnin ja tuote vajaavaisen paketoinnin vuoksi palautuu kuljetusvaurioituneena, vastaa asiakas tällöin tuotteen arvonalenemasta, eikä huippukalustetta velvoiteta palauttaamaan tuotteen hintaa asiakkaalle laiminlyödyn paketoinnin vuoksi. Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi). Tuotteen palautus on asiakkaalle maksuton, silloin kuin asiakas palauttaa tuotteen itse matkahuollon tai postin toimipaikkaan antamiemme ohjeiden mukaisesti, mikäli paketti on mitoiltaan max 60x60x100cm / 25kg. Tällöin asiakkaalle ei tule maksettavaksi palautuksesta aiheituvaa palautuskulua. Tuotteen toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, eli ainoastaan toimituskulut (tuotteen lähetyksestä aiheutuneet kulut) jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Mikäli tilaukselle on valittu maksullisia lisäpalveluita, esim. Huoneistoon kanto, kasausmaksu yms, ei näitä lisäpalveluista perittyjä kuluja myöskään palauteta asiakkaalle asiakaspalautustilanteessa.
Mikäli tuote on kokonsa vuoksi suuri (yli 60x60x100cm / 25kg) jolloin tuotetta ei voi palauttaa matkahuollon (lähellä paketti) tai postin (postipaketti) välityksellä, vaatii lähetys tällöin postin rahtikuljetuksen tai matkahuollon kotijakelun. Tälläisessä tilanteessa asiakas maksaa myös palautusrahdin, joka on sama kuin tilauksesta jo maksettu lähetysrahti. Palautuksen sopivuus matkahuollon tai postin kautta tarkistetaan aina palautushetkellä, jatkuvasti muuttuvien pakettimittojen vuoksi. Postin rahtikuljetus noudetaan aina asiakkaan pihasta (tilauksesta annetusta toimitusosoitteesta) . Jos tilaaja on valinnut lähetykselle huoneistoonkantopalvelun, hiab purun tms. ei palvelusta aiheutunutta kulua palauteta asiakkaalle. Jos tilaaja palauttaa tuotteen ja tarvitsee kantopalvelun myös noutotilanteeseen, tai hiab noston, peritään lisäpalveluista aiheutuneet kulut asiakkaalta. Tarvittaessa myös postin tai matkahuollon kautta palautettava pienpaketti on mahdollista noutaa asiakkaalta 30euron lisähintaan.
Asiakkaalle palautetaan kauppasumma vähennettynä rahtikulut, kun lähetys on vastaanotettu ja tarkistettu Kajaanissa. Huippukaluste lähettää asiakkaalle tarvittavat ohjeet palautusta varten. Palautusoikeus ei koske mittatilaustöinä tehtyjä vaatekaappeja, patjoja tai muita erikoisvalmistettuja kalusteita. Palautusoikeus koskee ainostaan huonekaluja ja pientavaraa. Hygienia tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hygienia tuotteisiin luetaan esimerkiksi petauspatjat, petauspatjan suojut, tyynyt ja peitot. Rakennuksilla ja kylpytynnyreillä ei ole maksutonta palautusoikeutta suuren kokonsa vuoksi, koska ne vaativat erikoiskuljetuksen. Tuote palautukset tehdään aina Kajaaniin tai tavarantoimittajalle. Tuotteen vastaanottamattajättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta tai postista, peritään asiakkaalta tällöin toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista palvelulisiä tai lisäpalveluna valittua kasauspalvelumaksu ei palauteta palautustilanteessa.
Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista. Muista aina säilyttää tuotteen pakkausmateriaali mahdollista palausta varten.

Asiakastiedot

Kaupanteon yhteydessä antamasi tiedoja käytetään vain tilauksien lähettämiseen. Emme luovuta näitä tietoja ulkopuolisille.

Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai laitteen virheellisen kunnon tai toimimattomuuden aiheuttamista välillisistä kustannuksista. Pyrimme palvelemaan asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja hyvin. Virheiden tai erehdysten korjaamiseksi on aina paras tapa informoida meitä mahdollisimman nopeasti asian korjaamiseksi.

Asiakkaan tehdessä tilauksen huippukalusteelle hyväksyy hän nämä toimitusehdot.