Palautusoikeus / Palautus
Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on asiakkaalla oikeus palauttaa tilauksensa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote palautetaan samassa kunnossa, kuin se saataessa oli (käyttämättömänä ja myyntikunnossa). Tutustumisaika tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Mikäli asiakas laiminlyö tuotteen paketoinnin ja tuote vajaavaisen paketoinnin vuoksi palautuu kuljetusvaurioituneena, vastaa asiakas tällöin tuotteen arvonalenemasta, eikä huippukalustetta velvoiteta palauttaamaan tuotteen hintaa asiakkaalle laiminlyödyn paketoinnin vuoksi. Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi). Tuotteen palautus on asiakkaalle maksuton, silloin kuin asiakas palauttaa tuotteen itse matkahuollon tai postin toimipaikkaan antamiemme ohjeiden mukaisesti, mikäli paketti on mitoiltaan max 60x60x100cm / 25kg. Tällöin asiakkaalle ei tule maksettavaksi palautuksesta aiheituvaa palautuskulua. Tuotteen toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, eli ainoastaan toimituskulut (tuotteen lähetyksestä aiheutuneet kulut) jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Mikäli tilaukselle on valittu maksullisia lisäpalveluita, esim. Huoneistoon kanto, kasausmaksu yms, ei näitä lisäpalveluista perittyjä kuluja myöskään palauteta asiakkaalle asiakaspalautustilanteessa. Mikäli tuote on kokonsa vuoksi suuri (yli 60x60x100cm / 25kg) jolloin tuotetta ei voi palauttaa matkahuollon (lähellä paketti) tai postin (postipaketti) välityksellä, vaatii lähetys tällöin postin rahtikuljetuksen tai matkahuollon kotijakelun. Tälläisessä tilanteessa asiakas maksaa myös palautusrahdin, joka on sama kuin tilauksesta jo maksettu lähetysrahti. Palautuksen sopivuus matkahuollon tai postin kautta tarkistetaan aina palautushetkellä, jatkuvasti muuttuvien pakettimittojen vuoksi. Postin rahtikuljetus noudetaan aina asiakkaan pihasta (tilauksesta annetusta toimitusosoitteesta) . Jos tilaaja on valinnut lähetykselle huoneistoonkantopalvelun, hiab purun tms. ei palvelusta aiheutunutta kulua palauteta asiakkaalle. Jos tilaaja palauttaa tuotteen ja tarvitsee kantopalvelun myös noutotilanteeseen, tai hiab noston, peritään lisäpalveluista aiheutuneet kulut asiakkaalta. Tarvittaessa myös postin tai matkahuollon kautta palautettava pienpaketti on mahdollista noutaa asiakkaalta 30euron lisähintaan. Asiakkaalle palautetaan kauppasumma vähennettynä rahtikulut, kun lähetys on vastaanotettu ja tarkistettu Kajaanissa. Huippukaluste lähettää asiakkaalle tarvittavat ohjeet palautusta varten. Palautusoikeus ei koske mittatilaustöinä tehtyjä vaatekaappeja, patjoja tai muita erikoisvalmistettuja kalusteita. Palautusoikeus koskee ainostaan huonekaluja ja pientavaraa. Hygienia tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hygienia tuotteisiin luetaan esimerkiksi petauspatjat, petauspatjan suojut, tyynyt ja peitot. Rakennuksilla ja kylpytynnyreillä ei ole maksutonta palautusoikeutta suuren kokonsa vuoksi, koska ne vaativat erikoiskuljetuksen. Tuote palautukset tehdään aina Kajaaniin tai tavarantoimittajalle. Tuotteen vastaanottamattajättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta tai postista, peritään asiakkaalta tällöin toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista palvelulisiä tai lisäpalveluna valittua kasauspalvelumaksu ei palauteta palautustilanteessa.
Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista. Muista aina säilyttää tuotteen pakkausmateriaali mahdollista palausta varten.