UKK – USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Täältä löydät vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli Huippukalusteen FAQ-sivu ei tarjoa vastausta pohtimaasi asiaan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Neuvomme sinua mielellämme!


FAQ HUIPPUKALUSTE – Aihealueet:


TILAAMINEN JA MAKSAMINEN

Tuleeko minun luoda käyttäjätili ostamista varten?

Ei. Käyttäjätilin luominen tilauksen tekemistä varten ei ole pakollista.

Miten teen tilauksen verkkokaupasta?

Voit tehdä tilauksen verkkokaupassamme huippukaluste.fi. Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin. Siirry sen jälkeen kassalle, lisää yhteystietosi ja valitse haluamasi toimitus- ja maksutapa.

Mitä maksutapoja hyväksytte?

Hyväksymme seuraavat maksutavat: pankkipainikkeet maksupalvelu Paytrailin kautta (mukana mm. Jousto, Walley ja Everyday lasku- tai osamaksuvaihtoehdot). Lisäksi käytössäsi on Klarna-lasku 30 päivää sekä osamaksu.

Onko maksaminen turvallista?

Kyllä. Maksut välitetään turvallisesti Paytrailin ja Klarnan kautta pankkitunnuksilla tai luottopalveluiden kautta. Näin varmistetaan turvallinen identifiointi ja maksuprosessi. Maksutiedot lähetetään aina salatun yhteyden kautta.

Miten käytän alennuskoodin?

Mikäli sinulla on lahjakortti kauppaamme, kirjoita se ostoskorissa olevaan kenttään ”Onko sinulla lahjakortti?” -tekstin alla. Paina tämän jälkeen painiketta Tallenna.

Miten suojaatte henkilötietoni?

Kaupanteon yhteydessä antamiasi tietoja käytetään ainoastaan tilausten käsittelyyn ja lähettämiseen, eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Lisäksi verkkosivuillamme on erillinen tietosuojaseloste, jossa kerrotaan tarkemmin henkilötietojen käsittelystä.


TOIMITUS

Voinko seurata tilaukseni toimituksen kulkua?

Kyllä. Kun tilaus on lähetetty, asiakas saa sähköpostitse kuljetusyhtiön lähetyksen seurantakoodin tai puhelinnumeron lähetyksen tiedustelua varten.

Mikä on tuotteiden toimitusaika?

Mikäli tuotekuvauksessa kerrotaan tuotetta löytyvän heti varastosta tai toimitusajaksi on ilmoitettu 7 päivää, tuote löytyy normaalisti Kajaanin varastoltamme ja lähetetään mahdollisimman nopeasti. Jos toimitusaika on pidempi kuin 7 päivää, kyseessä on yleensä tilaustuote. Tällöin tuotesivulla ilmoitettu toimitusaika on arvio.

Kun tilaus on lähetetty ja vastaanottaja on saanut kuljetusyhtiön seurantakoodin tai puhelinnumeron lähetyksen tiedustelua varten, on lähetys tyypillisesti perillä 1–7 arkipäivässä lähetyspäivästä. Sesonkiajat ja valmistajien lomat voivat pidentää toimitusaikaa.

Paljonko toimitus maksaa?

Toimituskulu näkyy ostoskorissa, kun asiakas on syöttänyt postinumeronsa. Suomen ulkopuolelle toimitettaessa toimitusmaksu sovitaan asiakkaan kanssa erikseen.

Mitä toimitustapoja on tarjolla?

Pienemmät paketit (mitat max. 100 × 60 × 60 cm ja paino max. 25 kg) toimitetaan kotiovelle automaattisesti, vaikka valittuna olisi pihaan toimitus.

Pienemmille tuotteille voidaan vaihtoehtoisesti valita nouto esim. Postin tai Matkahuollon lähipisteestä (paketin mitoilla rajoituksia). Voimassa olevat pakettien mitat näet Postin tai Matkahuollon verkkosivuilta.

Suuremmat tai painavammat lähetykset toimitetaan tilaajan kotipihaan niin lähelle kuin kuljetusauton on mahdollista kulkea, ellei ole erikseen valittu huoneistoon kantoa.

Toimitatteko Ahvenanmaalle?

Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle.


PALAUTUS JA VAIHTO

Voinko palauttaa tilaamani tuotteen?

Kyllä. Asiakkaalla on oikeus palauttaa verkkokaupasta tilattu tuote 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Edellytyksenä on, että tuote on käyttämätön ja myyntikuntoinen sekä pakattu alkuperäispakkaukseen.

Miten palautan tilaamani tuotteen?

Ilmoita palautuksesta ensin asiakaspalveluumme:

puhelimitse: 0505680517 (arkisin klo 9–16)
tai sähköpostitse: asiakaspalvelu@huippukaluste.fi

Saat tämän jälkeen tarkemmat tuotekohtaiset palautusohjeet. Pakkaa ja lähetä tuote meille saamiesi ohjeiden mukaan.

Maksaako tuotteen palautus?

Kun palautettava lähetys on mitoiltaan max. 60 × 60 × 100 cm ja paino max. 25 kg:
Palautus on asiakkaalle maksuton, mikäli hän toimittaa lähetyksen Matkahuollon toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla: 9516347. Kun tuote on palautunut varastollemme, hyvitämme tuotteen hinnan asiakkaalle. Toimitusmaksua ei palauteta, vaan se jää aina asiakkaan maksettavaksi.

Kun palautettava lähetys on suurempi (yli 60 × 60 × 100 cm tai paino yli 25 kg):
Palautus vaatii rahtikuljetuksen. Tilaamme palautukselle noudon, jonka rahtimaksu on sama kuin tuotteen lähetysrahdin toimitusmaksu. Tämän lisäksi noudosta peritään noutomaksu, joka on 30 euroa. Asiakkaan maksettavaksi jää sekä tuotteen toimitus- että palautuskulut sekä noutomaksu.

Mahdollisten asiakkaan valitsemien lisäpalveluiden kuluja (esim. huoneistoon kanto tai kasaus) ei palauteta.

Milloin saan rahat takaisin palautetusta tuotteesta?

Hyvitämme palautetun tuotteen alkuperäisen maksutapasi mukaisesti 10 päivän sisällä siitä, kun tuote on palautunut varastoomme.

Voinko vaihtaa tilaamani tuotteen toiseen?

Tilatun tuotteen vaihto suoraan ei ikävä kyllä ole mahdollista. Toimi sen sijaan näin:

  1. Palauta vanha tilaamasi tuote palautusohjeidemme mukaisesti.
  2. Tee uusi tilaus haluamastasi uudesta tuotteesta.

TIETOA YRITYKSESTÄ

Mitkä ovat Huippukalusteen asiakaspalvelun aukioloajat?

Olemme apunasi arkisin klo 9–16.

Mikä on Huippukaluste?

Kaluste-Valiot Oy on vuonna 1985 perustettu kajaanilainen perheyritys. Alkuun valmistimme laadukkaita huonekaluja Kajaanin tehtaalla, jonka yhteyteen perustimme myös huonekalumyymälän vuonna 1995.

Aloitimme huonekalujen maahantuonnin Baltian maista, Aasiasta ja Yhdysvalloista 2000-luvulla, ja vuonna 2007 avattiin verkkokauppamme Huippukaluste.fi. Nykyään tuotteemme valmistetaan pääasiassa Amerikassa, Aasiassa sekä eri puolilla Eurooppaa ja myös Suomessa.

Miksi kannattaa ostaa Huippukalusteelta?

Nopea toimitus:
Valtaosa tuotteistamme on saatavilla suurvarastoltamme Kajaanissa.

Edulliset hinnat:
Tilaamme suuria ostoeriä suoraan valmistajilta, joten tuotteet voidaan tarjota suoraan kuluttajille, aina parhaaseen hintaan. Volyymien ansiosta toimitusketjumme on erittäin tehokas, ja pystymme tarjoamaan edulliset kuljetukset.

Vastuullisuus:
Ekologisuus on meille tärkeää. Vaadimme tuottajilta, että puuraaka-aine on SFC-sertifioitua. Näin varmistamme, ettei tuotanto vahingoita esimerkiksi sademetsiä. Varmistamme kalusteiden valmistajien toiminnan eettisyyden ja hyvät työolosuhteet. Selvitämme aina valmistuttamiemme huonekalujen materiaalien alkuperän. Käytämme pakkauksissamme mahdollisimman paljon kierrätysmateriaaleja, mikä osaltaan vähentää syntyvää jätettä.

Luotettava verkkokauppa:
Kuulumme Suomen Vahvimmat -sertifikaatin alle, mikä kertoo yrityksen vakavaraisuudesta.

Onko teillä kivijalkaliikettä?

Huippukalusteella ei ole kivijalkaliikettä verkkokaupan yhteydessä, ainakaan vielä. Osa tuotteista on esillä Kajaanissa Kaluste-Valiot Oy:n myymälässä. Nouto varastoltamme Kajaanissa on mahdollinen heti saatavilla oleville tuotteille.


TUOTTEET JA TAKUU

Miten tilaamani huonekalu pysyy hyvässä kunnossa pitkään?

Huonekalujen puhdistukseen ei tule käyttää voimakkaita tai hankaavia puhdistusaineita, sillä ne voivat vahingoittaa pintamateriaalia. Tuotteen virheellisestä hoidosta johtuvat vauriot eivät kuulu takuun piiriin.

Käytä huonekaluille tarkoitettuja puhdistus- ja hoitoaineita. Lue myös puhdistusaineen valmistajan omat suositukset ennen käyttöä. Kokeile puhdistusainetta aina ensin näkymättömään kohtaan.

Vältä kosteuden ja suorien lämpölähteiden vaikutusta puukalusteihin, sillä ne voivat aiheuttaa puun elämistä. Tarkista ruuvien ja liitosten kireys säännöllisesti.

Jos asetat kuumia tai kosteita esineitä kalusteen päälle, suojaa pinta alustalla.

Onko tuotteilla takuu?

Kyllä. Huippukalusteen verkkokaupan tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 12 kuukauden takuu, ellei tuotteen kuvauksessa mainita pidempää takuuaikaa.

Mitä teen, jos tuotteessa ilmenee vikaa takuuaikana?

Ota yhteyttä Huippukalusteen asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@huippukaluste.fi. Kuvaile tarkasti ilmennyttä ongelmaa, ja liitä mukaan selkeä kuva- tai videomateriaali viasta. Näin voimme arvioida tilanteen ja käsitellä takuuasian mahdollisimman nopeasti.

Jos tuote on lähetettävä vian vuoksi korjattavaksi, tulee se palauttaa Huippukalusteelle antamiemme ohjeiden mukaisesti. Asiakas vastaa tuotteen huolellisesta pakkaamisesta ja pakkausmateriaaleista.

Mikäli tuote on mittojensa puolesta palautettavissa Postin tai Matkahuollon kautta, asiakas toimittaa tuotteen omakustanteisesti Matkahuollon tai Postin toimipisteeseen antamiemme ohjeiden mukaisesti. Suuremmat tuotteet noudetaan asiakkaan kotipihasta. Huippukaluste maksaa rahdin varsinaisesta kuljetuksesta.

Huippukaluste vastaa korvaavan tuotteen tai varaosan lähetyksestä asiakkaalle.

Alkaako tuotteen takuu uudelleen, jos se vaihdetaan uuteen?

Ei. Mikäli tuote korjataan tai vaihdetaan takuuaikana uuteen, takuuaika jatkuu alkuperäisen tilauskuitin mukaisesta päivämäärästä.

Mitkä asiat eivät kuulu takuuseen?

Huippukaluste ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä, virheellisestä kasauksesta tai huolimattomasta käsittelystä aiheutuneista vioista.

Takuu ei koske normaalista kulumisesta johtuvia vaurioita. Tällaisia ovat esimerkiksi:

  • sängyn jousiston kuluminen
  • sohvan pehmusteiden painuminen käytössä
  • maali- tai lakkapinnan naarmuuntuminen
  • UV-säteilyn aiheuttamat värimuutokset kalusteen pinnalla

Puukalusteille on ominaista kosteuden ja lämpötilan vaihtelun aiheuttama vääntyily ja ”eläminen”. Näissä tuotteissa takuuasiat käsitellään aina tapauskohtaisesti.