Huonekalujen toimitus nopealla toimituksella suoraan Kajaanin varastoltamme pihaan toimitettuna 20€ / tilaus

Toimitamme tuotteitamme Suomen alueelle kiinteään 20€ toimitushintaan per tilaus kotipihaan toimitettuna. Tilauksessa voi olla kuinka paljon tahansa huonekaluja mutta toimituskulu on kiinteä 20€. Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle. Pienemmille tuotteilla voit valita myös noudon postista tai matkahuollolta. Tuotteen kokonaishinnan toimituskuluineen näette lisäämällä tuotteen ostoskoriin. Suomen ulkopuolelle toimitettaessa sovimme toimitusmaksun asiakkaan kanssa tilauskohtaisesti. 20€ toimitusmaksu koskee kalusteita. Huvimajat, kodat, ladot ja kotien varustuspaketit ja muut rakennukset toimitetaan lisärahdilla joka lisätään toimituskuluihin. Rakennusten mahdolliset lisärahdit näkyvät tuotteen lisätietoja kohdassa. Rakennuksia vastaanottaessa asiakkaalla tulee olla valmiuden purkaa tuote kuljetusautosta. Esimerkiksi tynnyrisaunat toimitetaan valmiiksi kasattuina, mutta pienemmät rakennukset on mahdollista purkaa kuljetusauton perälautanostimella.

Rahdinkuljettaja ilmoittaa tuotteen saapumisesta asiakkaalle asiakkaan tilauksessa antamaan puhelinnumeroon. Tuotetta ei tarvitse vastaanottaa rahdinkuljettajan ilmoittamana aikana, vaan tuotteelle voi sopia kuljettajan kanssa ajan, jonka on sovittava myös kuljettajan aikatauluun. Toimituksen voi sopia myös eripäivälle. Tällöin tuotetta säilytetään lähimmässä terminaalissa siihen saakka kun toimitus voi tapahtua. Yli viikonmittaisesta säilytyksestä terminaalissa kuitenkin veloitetaan erikseen. Huomioon otettavaa on että pienemmille paikkakunnille tuotteiden toimitukset eivät välttämättä toteudu jokapäivä, vaan toimitus voi olla tiettynä viikonpäivänä paikkakunnasta riippuen. Tuotteet toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 8-16 välisenä aikana. Mikäli vastaanottaja on yritys, toimitetaan tuote suoraan yritykseen ilman erillistä yhteydenottoa. Mikäli haluatte soiton ennen toimitusta yritystilauksissa, tulee tästä laittaa maininta lisätietoihin tilausta tehtäessä. Tilausta tehdessä voi lisätietojakohtaan ilmoittaa mikäli vastaanottaja haluaa toimituksen tapahtuvan tietyllä viikolla. Tällöin laitamme tuotteen matkaan vasta sitten kun toimitus on ajankohtainen. Näin asiakas voi tilata tuotteen etukäteen ja varmistaa että tuotetta on varmasti saatavilla haluttuna toimitusajankohtana. Tällöin tuotetta säilytetään varastossamme, eikä erillistä veloitusta terminaalissa säilytyksestä tule. Huomiotavaa: Kuljetusyhtiö voi myös toimittaa tuoteen ilman erillistä ilmoitusta vastaanottajalle mikäli jakoauto on alueellasi liikkeellä. Mikäli vastaanottopaikassa ei ole ketään paikalla, palautuu tuote tällöin terminaaliin toimitusajan sopimista varten.

Suuremmat kalusteet kuten painavat lipastot, senkit, ruokaryhmät, sängyt ja sohvat toimitetaan asiakkaalle kotipihaan lavalla toimitettuna, niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua 20€ toimitusmaksulla. Tilaajan on otettava huomioon tiekohtaisen painorajoitukset. Mikäli toimitusosoite ei ole kuorma-autotie kelpoisessa osoitteessa, toimitetaan lähetys niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Vastaanottaja huolehtii tällöin tavaralähetyksen perille toimittamisesta. Mikäli asiakas haluaa painavalle tuotteelle tai kalustelähetykselle huoneistoon saakka kuljetuksen, tulee ostoskorissa tilausta tehdessä valita nämä valinnaiset maksulliset lisäpalvelut tilaukseen. Huoneistoon saakka kuljetuksesta veloitetaan 60€ lisäveloitus. Mikäli tilattu tuote on suuri, eikä vastaanottaja auta tuotteen sisäänkannossa, on lisäveloitus sisäänkannosta+apumiehestä 120€.

Toimitusaika

Tehdastilattavissa huonekaluissa on yleensä maininta tuotekuvauksen kohdassa, jossa selkeästi kerrotaan arvio tuotteen toimitusajasta. Mikäli toimitusaikaa ei ole mainittu, löytyy kyseinen tuote yleensä heti varastosta, joka tarkoittaa toimitusajan olevan 2-14 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole heti varastossa, on tuotteen arvioitu saatavuuspäivä ilmoitettu sivuillamme. Saatavuus on ilmoitettu päivinä joiden kuluttua tuoteen on arvioitu saapuvan varastoon. Huomioon otettavaa on esimerkiksi kesäaika, sekä joulu,  jolloin tehtaat ovat yleisesti lomalla. Kesäaika ja joulu vaikuttaa tehdastilattavien tuotteiden toimitusaikaan pidentävästi, mikäli tuotetta ei ole heti saatavilla varastosta.

Mikäli toimituksissa tapahtuu oleellista viivästymistä, ilmoitamme siitä tilaajalle ensitilassa. Joillakin kalustesarjoilla voi olla kuukausien toimitusaika, mikäli tuotteen kysyntä on ylittänyt tarjonnan. Heti varastosta löytyvät tuotteet lähetämme asiakkaalle mahdollisimman pian maksettaessa laskulla, osamaksulla tai checkout pankkipainikkeilla. Ennakkolaskulla maksettaessa lähetämme tavarat vasta kun asiakkaan maksusuoritus näkyy järjestelmässämme. Jotkin tuotteet voivat olla loppuunmyytyjä ja tieto tästä ei aina päivity reaaliajassa verkkokauppaamme. Mikäli tilaus on tehty ja tuote maksettu etukäteen pankkipainikkeilla, huippukaluste ilmoittaa ja peruuttaa jo maksetun kauppasumman asiakkaalle mahdollisimman pian.

 

Palautusoikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on asiakkaalla oikeus perua tilauksensa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote palautetaan samassa kunnossa, kuin se saataessa oli (käyttämättömänä myyntikunnossa). Mikäli asiakas laiminlyö tuotteen paketoinnin ja tuote vajaavaisen paketoinnin vuoksi palautuu kuljetusvaurioituneena, vastaa asiakas tällöin tuotteen arvonalenemasta, eikä huippukalustetta velvoiteta palauttaamaan tuotteen hintaa asiakkaalle laiminlyödyn paketoinnin vuoksi. Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi). Tuotteen palautus on asiakkaalle maksuton, silloin kuin asiakas palauttaa tuotteen itse matkahuollon tai postin toimipaikkaan antamiemme ohjeiden mukaisesti. Tällöin asiakkaalle ei tule maksettavaksi palautuksesta aiheituvaa palautuskulua. Tuotteen toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, eli ainoastaan toimituskulut (max 20eur) jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Mikäli tilaukselle on valittu maksullisia lisäpalveluita, esim. Huoneistoon kanto, kasausmaksu yms, ei näitä lisäpalveluista perittyjä kuluja myöskään palauteta asiakkaalle asiakaspalautustilanteessa.

Mikäli tuote on kokonsa vuoksi suuri (yli 60x60x120cm / 35kg)  jolloin tuotetta ei voi palauttaa matkahuollon tai poistin välityksellä, vaatii lähetys tällöin rahtikuljetuksen. Rahtikuljetus noudetaan aina asiakkaan pihasta ja tällöin asiakkaalle maksettavaksi myös tuotteen palautusrahti joka on sama kuin lähetysrahti (max 40eur). Jos tilaaja on valinnut lähetykselle huoneistoonkantopalvelun, ei palvelusta aiheutunutta kulua palauteta asiakkaalle. Jos tilaaja palauttaa tuotteen ja tarvitsee kantopalvelun myös noutotilanteeseen, peritään kantopalvelusta aiheutuneet kulut asiakkaalta (60-120eur)

Asiakkaalle palautetaan kauppasumma vähennettynä rahtikulut kun lähetys on vastaanotettu ja tarkistettu Kajaanissa. Huippukaluste lähettää asiakkaalle tarvittavat ohjeet palautusta varten. Tuote on palautettava alkuperäispakkauksessaan. Asiakas vastaa tuotteen toimittamisesta ja siitä mahdollisesti asiakkaalle aiheutuvista kuluista Huippukalusteen määräämään paikkaan esimerkiksi postiin tai matkahuoltoon. Suuret tuotteet, esimerkiksi sohvakalustot joita ei ole mahdollista mittojensa tai kokonsa vuoksi palauttaa matkahuollon tai postin välityksellä, noudetaan yleensä asiakkaan kotipihasta. Palautusoikeus ei koske mittatilaustöinä tehtyjä vaatekaappeja tai muita erikoisvalmistettuja kalusteita. Palautusoikeus koskee ainostaan huonekaluja ja pientavaraa. Rakennuksilla ja kylpytynnyreillä ei ole maksutonta palautusoikeutta suuren kokonsa vuoksi, koska ne vaativat erikoiskuljetuksen. Tuote palautukset tehdään aina Kajaaniin. Tuotteen vastaanottamattajättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta tai postista, peritään asiakkaalta tällöin toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista laskutuslisää tai lisäpalveluna valittua kasauspalvelumaksu ei palauteta palautustilanteessa.

Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista.